Iar am trezit gainile din cartier. Sambata dimineata la ora 6.30. Sunt ingrozitoare, da, stiu, si eu ma urasc. Am zis de multe ori ca nu sunt genul meu. Nu as putea suporta o tipa care se trezeste asa cu noaptea in cap.
Si dupa ce ca m-am trezit cu noaptea in cap m-am mai trezit si gandindu-ma la frunza lui Udrea.
Au bubuit televizoarele de la atata frunza, a explodat internetul cu frunza asta. Eu m-am abtinut. Insa nu pot sa fiu de acord cu toate prostiile care se spun.
Ca vai, brandul de tara. Ca vai, Udrea a dat 900.000 eur pe o frunza pentru brandul de tara. Eu vad altfel problema asta. In primul rand Udrea nu are acesti bani pentru construirea unui brand de tara. Nici nu ar avea cum. Ea a folosit acesti bani pentru o campanie care sa promoveze ceva. E drept ca ceva aiurea care nu are legatura cu ceea ce suntem noi. A facut un logo si un slogan. Pe asta a dat banii aia. Si pentru acea campanie. Atat a dus-o creativitatea. Si buzunarul Uniunii Europene combinate cu „relatiile” ei. Nu ii iau apararea, dar sa nu exageram.
Brandul de tara nu se construieste la comanda. Brand inseamna reputatie. Este ceea ce spun altii despre noi.
Si oricat ar vrea Udrea in decurs de un an sa zicem, nu ar putea sa construiasca brandul Romaniei. Nici macar in aia 4 ani de mandat nu poate.
Un brand, o reputatie se construieste in ani, sute de ani uneori. Oricat am vrea noi sa iesim in fata cu „explore the carpathian garden” , strainii ne percep ca fiind Transilvania. Orice strain intrebi despre Romania, iti va spune invariabil: Transilvania, Dracula, Hagi, Comaneci si Tiriac. Ultimii 3 in subsidiar asa.
Transilvania este pe primul plan.
Ce nu pricep eu este ca traim intr-o perioada in care Twlight Zone si vampirii sunt la mare cautare. De ce nu s-a axat pe asta, nu pricep si pace. De banii aia ar fi putut sa faca super chestii. Din ce am inteles, a fost o licitatie. Ca la noi, acea licitatie a fost pe bani, nu pe creativitate. Trist.
Ne-am creat o reputatie de vampiri si Dracula. Asta e, nu ne place poate, dar trebuie sa profitam de asta. Trebuie sa scoatem in fata ceea ce avem si sa facem un defect sa devina calitate. Iar culmea, vampirii astia vand in disperare. Cel putin in perioada asta nebuna… ugh.
Nu stim sa ne folosim de propriile arme. Suntem niste barbari, asta stim. Am putea sa ne folosim de asta. Stiu ca e ca la fotbal, toata lumea se pricepe. Totusi, cu asta ma ocup, stiu ca sunt multi alti PR-i mult mai buni decat mine, dar sunt convinsa ca asa gandesc toti, numai ca nu au fost intrebati.
Si mai stiu ca atunci cand vrei sa schimbi brandul, o iei asa maruntel pe undeva tot pe langa reputatia veche. In afara de Dracula, mai suntem cunoscuti ca haiduci. Eu as fi mers pe ideea de haiduci, urmasi ai lui Dracula. Serios. Ca haiducii nostri si-au facut up-grade si acum merg cu ATV-ul, 4×4, motocicleta sau calul, asta nu mai conteaza. Romania este tara in care nu te plictisesti. Ai mare, ai munte, ai cultura, ai traditie, ai istorie, ai aventura, ai vampiri, offroad, rafting, bungee, regate, drumetii, biciclete, trasee de toate felurile, cluburi, paduri. Avem di tati.
Cum sa promovezi o gradina carpatica atunci cand ai restul mult mai bun? Eu tot as vrea sa stiu cine a fost creativul si a decis nebunia asta de slogan. Plus ca ma deranjeaza ca in slogan este scris ROMania. Tara de tigani, ce mama ma-sii. Nu stiu ce are de gand sa faca Udrea, dar eu as da in judecata firma de creatie si as da afara consilieri care au acceptat asta.
Pe zi ce trece tot mai rau sunt dezamagita ca traiesc in ROMania. Si „minunatul” Base ne spune ca ne-am dorit o viata sa plecam din Romania, acum de ce ne suparam ca ne pleaca romanii la munca in alta parte? Cat de idiot poate fi un om care sa zica asta? Si mai ales cand este presedintele unei tari? Ugh.
Si uite na, nu plec. Sa ii fac in ciuda lui Base.
Unde esti tu, Tepes, Doamne! Sa vii aici sa ii inveti pe astia cum e cu brandul de tara.
inca o data am reusit sa dovedim ca nu stim sa ne facem reclama in afara…..ROMania…..mania cui?
tu ai dreptate! Dracula e foarte faimos…..problema e ca cei de afara stiu ca Transilvania si castelul lui Dracula tin de Ungaria…nici o legatura cu ROMania…..cum dregi asta?….ca e ca o regula generala…..si nu pare a deranja pe nimeni…..
un lucru am invatat de cand stau in Nord America….Romania nu e prea cunoscuta in lume…asa cum imi placea sa cred cand eram in tara…avem cativa oameni talentati care ne reprezinta insa nu e suficient sa construiesti prestigiul unei tari doar cu atat….nici la mancare nu putem sa ne laudam prea mult….sarmalele sunt ukrainienesti, mici fac si grecii, iar ciorba de burta e „fear factor”….nu prea putem sa ne laudam cu multe si sa fim cunoscuti si recunoscuti pentru ceva anume….un brand!
cum dregem asta?
pai da, problema noastra era sa dregem asta, nu sa incercam sa construim alt brand 🙁
Ceea ce este cel mai enervant este faptul ca se screme cate un brand de tara o data la un an sau doi. Acum cativa ani au cheltuit bani (alt guvern, cred) pe o aiureala numita „FabuloSpirit”, care mi s-a parut complet idiot ca formulare si „sound”. Imposibil de pronuntat. Acum a aparut aceasta chestie complet terna si fara personalitate. Oare la anul, altii probabil la rand, ce-or sa mai inventeze ? Poate ar fi util un concurs national cu vot popular prin sms-uri platite. Si din 20-30 de variante, pe care l-o alege poporul, ala sa ramana macar vreo 10 ani. Caci un brand de tara ar trebui sa dureze mai mult decat covorul de asfalt din cartierul meu care se tot reface din 2 in 2 ani.
@ internautul – nu auzi ca brandul de tara nu il putem crea noi? este ceea ce cred altii despre noi. adica degeaba ne kkrim noi sa inventam branduri de tara, ca strainul tot pe -a lui o crede. adica … trebuie sa facem research pe ceea ce cred strainii despre noi si sa folosim asta ca proovare. brandul de tara este reputatia unei tari, adica ceea ce cred altii despre noi, nu noi despre noi. uf, d’aia si-a prins urechile madama udrea, ca nu pricepe cu brandul asta, engleza ma-sii, uf, pruteanule ca aveai pe ici pe colo dreptate.