[facebook_ilike]
Acum vreo doua zile in jur de ora 18.00, pe cand eram la masa cu sotul meu, imi suna telefonul. Vad ca este o cunostinta, dar ma gandesc ca o sun dupa masa. Mai suna o data si inca o data. Raspund pentru ca m-am gandit ca este o urgenta.
– Hei, sunt intr-un magazin si am o problema de protectia consumatorilor. Poti sa vorbesti?
– Sunt la masa, dar m-am gandit ca ai o urgenta.
– Pai, da, este o urgenta. Hai sa iti spun.
Si insista, si vorbeste. Si era o problema pe care o putea rezolva cu un search pe unul din site-urile noastre. Nu era nimic urgent.
Si nu este prima data cand mi se intampla asta. Adica, mi se intampla aproape zilnic sa ma sune cineva si sa ma intrebe ceva de genul. Nu am nicio problema, imi place sa fiu sunata si intrebata, totusi, am si eu o viata, am si eu un program de munca. Nu mi se pre normal sa fiu sunata la orice ora din zi si din noapte, in weekenduri si de sarbatori.
De obicei sunt sunata chiar din magazin. Eu nu pot face nimic pe loc, iar in domeniul asta al protectiei consumatorilor orice poate fi rezolvat si ulterior. Legea ne apara. Degeaba ma suni din magazin pentru ca eu nu pot sa vin acolo sa te ajut si nici nu am dreptul sa fac control. Eu pot sa te ajut cu un sfat, sa iti spun ce sa faci, si asta pot sa iti zic si a doua zi sau pe mail.
Dar de cele mai multe ori, raspunsurile sunt la noi pe site-uri: www.eccromania.ro www.apc-romania.ro sau www.anpc.gov.ro
De aceea apar la tv ca sa va spun ce sa faceti, la fel si prin ziare si prin online. S-a mai intamplat un caz cu un tip care mi-a zis ca m-a vazut la I like IT, dupa care, la vreo saptamana, doua, m-a abordat in weekend pe facebook sa imi spuna ca si-a luat o teapa pe un site. Cand am intrat pe site, nu aveau date de contact nimic. L-am intrebat ce a vazut la emisiunea aia pentru ca eu exact despre asta vorbeam. Si-a luat teapa si nu am putut sa il ajut, doar pentru ca nu a ascultat ce am zis atunci si nici nu s-a informat inainte sa cumpere acel produs.
Am mai vazut si pe la altii aceleasi probleme si sunt sunati oricand. Nici lor nu le place.
Asadar, eu lucrez de luni pana vineri de la 10.00 la 17.00. In rest, sunt in timpul meu liber la care tin foarte mult si in care nu imi doresc sa ma gandesc la probleme de serviciu. Daca nu raspund la telefon after work, nu e cu suparare, raspund a doua zi.
La fel si cu mesajele de pe facebook, stiu ca va apare “seen”, dar asta nu inseamna ca nu sunt la volan sau intr-o discutie sau after work. Raspund cand am timp, nu este cazul sa insistati si sa imi spuneti: „de ce nu vrei sa vorbesti cu mine?” Sau „ti-am scris/te-am sunat si nu mi-ai raspuns”.
Aceste mijloace de comunicare sunt facute ca sa gasesti oameni, dar oamenii astia au si ei intimitate, au si ei treburi, nu sunt facute sa raspunzi neaparat atunci si acum si in acel moment neaparat.
PS: sunt si oameni carora le raspund after work, se stiu ei care 🙂
Corect! Si eu am instituit aceasta regula acum cativa ani. Nu e o problema de viata si de moarte care nu poate a?tepta p?n? a doua zi.