[facebook_ilike]
Mi-a fost tare drag acest newsletter pe care l-am dat astazi de la Centrul European al Consumatorilor asa ca l-am pus si aici copy paste 🙂
Fetelor,
Azi suntem doar noi si imi doresc sa va vorbesc despre protectia consumatoarelor europene. Toate suntem sotii, prietene, iubite, mamici, prin urmare ne place sa avem grija de cei din jurul nostru. Timpul ne preseaza evident, este tare complicat sa fii si sotie, si angajata, si mamica eventual. Si toate in acelasi timp!
Let’s go online shopping!
Facem shopping online nu doar din placerea de a naviga pe net, ci mai mult din lipsa de timp. E simplu sa dai niste clickuri seara inainte de culcare sau dimineata inainte sa se trezeasca toata lumea.
Acum cateva luni, prietena mea, Ruxandra si-a cumparat online niste conversi. Normal ca nu a verificat site-ul, normal ca nu s-a informat inainte, dar isi dorea foarte mult niste conversi albi. Nerabdare cat casa pana a venit coletul. Pe care normal ca l-a deschis dupa plecarea curierului. Si atunci… big surprise: conversii mult asteptati erau de fapt niste tenesi chinezesti. Bine macar ca i-a trecut prin cap sa posteze asta pe facebook si am vazut traznaia. I-am dat mesaj si i-am spus ca are dreptul sa ii inapoieze in termen de 14 zile de la primirea coletului si sa isi primeasca banii inapoi. E drept ca a fost putin mai complicat sa faca asta pentru ca site-ul nu avea toate elementele de identificare, dar a reusit totusi sa ii inapoieze. Apropo de site, cand faci o comanda online verifica pe site-ul magazinului daca exista elementele de identificare a firmei precum si datele de contact. Nu uita sa verifici si politica de returnare.Iar mai multe informatii poti citi aici
Ne pregatim de vacanta prin urmare de shopping prin Europa. Sau in alta parte din lume, dar Centrul European al Consumatorilor din Romania se ocupa numai de reclamatiile transfrontaliere (atunci cand agentul economic este din afara tarii, dar din Uniunea Europeana). Stiai ca ai aceleasi drepturi ca si in Romania? Poti inlocui produsul defect, poti repara produsul defect sau, daca ai facut shopping online, il poti returna in 14 zile, cum ziceam mai sus. Si asta se aplica in orice tara europeana. Mergi linistita la cumparaturi 🙂
Predmet je neispravan APPS
Nu uita ca inainte sa pleci sa iti downloadezi pe smart-phone si aplicatia ECC-NetTravel. Iti setezi destinatia, setezi limba si afli de acolo tot ce poti face oricand ai o problema. Daca nu te lamureste, in aplicatie gasesti numarul de telefon de la Centrul European din Romania sau din tara in care te afli, suna si cineva te va sfatui concret. Partea care imi place mie cel mai mult este ca poti seta limba tarii in care esti ca sa ii arati telefonul vanzatorului.
Predmet je neispravan. Da li ste spremni osigurati besplatnu zamjenu neispravnog proizvoda? Da, despre un produs „neispravit” am zis aici. Tocmai am spus unui vanzator ca am cumparat de la el un produs defect si imi doresc sa il schimbe.
Stiu ca pot fi cicalitoare, na, sunt si eu nevasta, asa ca pastreaza toate bonurile fiscale si chitantele ca sa poti apoi sa beneficiezi de drepturile pe care le ai.
Citeste aici despre aplicatie sau caut-o pur si simplu in apps store.
Iubito, am pierdut copilul!
Sa nu uitam de calatoriile cu avionul. Si acolo ai ceva drepturi. Ai dreptul la despagubiri atunci cand avionul intarzie mai mult de 3 ore, ai dreptul la despagubiri in bani atunci cand ti se pierd bagajele sau se anuleaza zborul. Citeste aici care iti sunt drepturile de pasager aerian. Sau aeriana 🙂 Iar cand mergi cu copiii in vacanta, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le iei in considerare.
Asculta mai jos un interviu cu sfaturi de calatorie cu copii in avion.
Cu drag,
Vacanta frumoasa,
Echipa ECC Romania