Iar am dat-o in off-road. Nici nu se putea altfel 🙂 Imi place, asta e! Nu am ce sa fac. Chiar imi place offroadul. As sta in munti non stop. Daca as putea, nu as mai cobori printre asfalturi deloc. Asa ca na.. am fost la Cupa Kamikaze. am facut pr-ul ca na… nu pot sa merg la o competitie si nici sa stau degeaba nu pot. Nu sunt genul.
La sfâr?itul s?pt?mânii trecute a avut loc prima edi?ie a Cupei Kamikaze, concurs organizat de Clubul Off-Road Bucure?ti CORB44 ?i Kamikaze Team, pe raza municipiului Curtea de Arge? ?i a comunei Corbeni. La startul competi?iei s-au aliniat 48 echipaje din toat? ?ara, formate din câte dou? persoane, respectiv pilot ?i copilot. “Nu este primul concurs de off-road, nu este nici prima cup?. Este îns? primul concurs în care ?tii c? ai intrat ?i nu ?tii dac?, ?i mai ales cum vei ie?i, deoarece concuren?ii nu au voie s? schimbe piese sau s? repare ma?ina în teren”, ne-a spus Valentin Alexandroaie, ini?iatorul acestei cupe.
Traseul a avut o lungime de aproximativ 105 km prin teren variat, incluzând p?dure, dealuri cu urcu?uri, pante abrupte, viroage, pr?p?stii ?i impunând manevre în spa?ii înguste, adrenalin? ?i suficient de mult suspans. În organizarea Cupei Kamikaze au fost implicate aproximativ 30 persoane. De asemenea, am avut 5 ma?ini de recuperare în teren pentru echipajele care au ie?it din concurs. Startul competi?iei a fost dat sâmb?t? diminea?a, la orele 03.30, din fa?a pensiunii “Meridian” din satul Oe?ti. Cei 105 km au fost parcur?i în aproximativ 12 ore, pe timp de noapte ?i de zi, având numeroase probe de îndemânare. Din punctul de vedere al concursurilor de off-road, a fost o nou? abordare: road-book-ul a fost secven?ial – participan?ii au primit h?r?i cu traseul pe m?sur? ce au parcurs anumite distan?e. Suplimentar, organizatorii au hot?rât desf??urarea cupei pentru o singur? clas?; limitarea m?rimii maxime a cauciucurilor la 35.
Concursul a continuat într-un des?vâr?it spirit de fair-play duminic? diminea??, în Curtea de Arge?, în zona cunoscut? sub denumirea “La rezervoare”. Acolo a avut loc proba de trial, care a început în jurul orelor 09.30. Cei 18 piloti care au r?mas în competi?ie au trebuit s? dea dovad? de sânge rece în echilibrarea trac?iunii integrale, folosirea motorului, reductorului, suspensiilor, amortizoarelor ?i troliilor, pentru un hobby b?rb?tesc, dur, dar satisf?c?tor.
Spectacolul oferit sutelor de spectatori a fost condimentat cu dou? dejant?ri ?i o r?sturnare spectaculoas?, în care nimeni nu a fost r?nit. De asemenea, s-au înregistrat ?i dou? abandonuri, la finalul competi?iei ajungând doar 12 echipaje.
Trialul de ieri a fost extrem de dificil, mai ales c? viteza a fost cuvântul de ordine. La sfâr?itul competi?iei, to?i participan?ii au primit diplome. Dup? adi?ionarea punctelor, s-a desf??urat premierea câ?tig?torilor.
Marele premiu, o ma?in? de teren Toyota LJ70 a fost câ?tigat? de Tiberiu Stan ?i copilotul s?u. Premiul al doilea i-a revenit lui Adi Lozinca, iar premiul al treilea i-a apar?inut lui C?t?lin Olaru. Totodat?, a fost acordat ?i un premiu special pentru cel mai tân?r participant, Johanna Regent, în vârst? de 18 ani.
Astfel s-a terminat prima edi?ie a Cupei Kamikaze, un concurs superb, cu mul?i participan?i, o organizare perfect? ?i cu trasee apreciate de concuren?i ca fiind foarte bune pentru acest tip de competi?ie.
Arbitrul acestei competitii a fost Dorel Stanciu, castigator a mai multor concursuri de offroad. Asistenta medicala este asigurata pe toata durata concursului de catre un echipaj de salvare BGS. Participantii au fost asigurati de doua companii de asigurari ce vor incheia politele inainte de concurs.
Offroadul este conducerea de masini de teren, special pregatite, pe drumuri neamenajate. Pe scurt: tractiune integrala, motor, reductor, suspensii, amortizoare, kit de inaltare, snorkel, bullbar, troliu, inconstienta, adrenalina, curaj, noroaie, noapte, gasca. Pe scurt, un hobby barbatesc pe cat de dur, pe atat de satisfacator.
Regulamentul dupa care s-a desfasurat concursul este cel al Campionatului National de Off Road pentru 2009, urmarind Codul Etic de actiune in traseele de offroad. Suplimentar organizatorii au hotarat desfasurarea cupei pentru o singura clasa; limitarea marimii maxime a cauciucurilor la 35 si un sistem cu road-book secvential (participantii vor primi road-book-ul pentru sectiunea urmatoare, numai dupa parcurgerea primei sectiuni).