[facebook_ilike]
Am promis ca postez prezentarea mea pe blog.
Buna ziua, Laura Pascu sunt si fac comunicare de multi ani. Cam multi. Vreo 12. Am plecat din presa precum multi oameni de comunicare si am fost foarte autodidacta. Nu mi-a ajuns ce am invatat in facultate, am dat search-uri peste research-uri ca sa aflu tot.
Totdeauna am mers pe ideea sa fac ceva neconventional, sa fac lucruri neobisnuite. Prin 2005 am descoperit ca i se spune New Media.
Ca sa fac o definitie a tot ceea ce inseamna New Media mi-ar fi putin cam greu pentru ca este ceva atat de neconventional si creativ, dar incerc. New Media este cam tot ceea ce nu inseamna media traditionala. Metode neconventionale de a trimite infomatia catre diferitele categorii de public, altfel decat prin vechicolele media deja cunoscute: radio, tv, presa scrisa. Mai nou si presa online.
Diferentiez foarte mult New Media de Social Media. Social media se refera numai la retele sociale online. Este parte din New Media dar nu este totul.
In 2005 mi-am facut blogul prcafe si atunci a inceput totul.
New Media
– Bloguri. Blogosfera face deja parte din mixul de comunicare
– Retele sociale: linkedin, facebook, twitter, keypeople, youtube, pinterest
– Proiecte speciale cu revistele online
– Dar si conferinte de PR
– Telefonie
– Sms
– Email
– Outdoor neconventional
– Evenimente outdoor
– Flashmob
– Aplicatii pentru tablete si telefoane mobile
– Meciuri de fotbal/handbal etc (meciuri de echipa)
– Iesiri cu bicicletele
– Podcast
– Workshopuri
– Testimoniale
Partea proasta in New Media este ca au aparut deja carti despre asta si ca i s-a dat ca definite orice este legat de internet. Eu nu pot sa fac asta. New Media nu este doar internet. Este mult mai mult de atat.
Others
Japonezii vad blogging-ul mai degraba ca un loc in care sa isi consemneze gandurile decat un mod de a se face auziti.
Blue House din Coreea de Sud (echivalentul Casei Albe din SUA) are un blog pe care oficialii guvernamenali scriu atat despre munca lor cat si despre viata privata. Coreea de Sud, da? Oare cand se va intampla asta si la noi? Cand vom reusi sa trecem de la a face copy-paste de comunicate de presa pe blog la urmatorul nivel? Cand ne vom maturiza?
WTF is New Media?
New media, adica tot ceea ce nu este media traditionala, este combinatia de marketing si promovare de produs. Din cele doua rezulta ca a aparut o noua specie de marketeri si anume cei specializati pe new media. Iar acestia sunt mai cu mot pentru ca intr-un fel au schimbat fata marketingului.
¬Acum comunicarea unidirectionala, de la companie la consumator, nu mai este la moda, nimeni nu mai crede compania care se lauda singura. Mai sceptici, credem acum doar in recomandarile facute de o a treia persoana, de un alt consumator de exemplu. Si aici intervine persoana specializata in astfel de canale interactive de comunicare.
La noi nu e chiar dezvoltat pentru ca multi dintre cei care trebuie sa promoveze produsele inca se mai intreaba care este utilitatea unui messenger. Si cum nu gasesc nici una, isi spun ca si in cazul celorlalti ar trebui sa fie cam la fel, chit ca exista cam 5 milioane de utilizatori romani.
Toate acestea ar trebui sa fie niste vesti bune pentru tine, daca te gandesti sa intri in new media marketing – domeniul este in plina dezvoltare, nu prea exista persoane pregatite in domeniu, asa ca vei avea loc sa te desfasori cat iti doresti.
Ce ar trebui sa stii. Desigur, produsul pe care il promovezi, ceea ce este oarecum de bun simt. Ar mai trebui sa te pricepi si la new media, ceea ce iti ia o gramada de timp pentru ca lucrurile sunt in plina dezvoltare si permanent apar noi modalitati de a interactiona cu publicul. In general nu ai cum sa pricepi daca doar stai si cugeti de pe margine, trebuie sa te implici ca sa ajungi sa vorbesti/gandesti ca cei pe care vrei sa ii influentezi. Un workshop de acest gen ar putea sa te ajute sa te tii la curent.
Dar inainte de toate in acest mediu creativitatea este esentiala pentru ca mediul este foarte permisiv. Si daca esti creativ in utilizarea lui nici nu mai ai nevoie de prea multi bani pentru a ajunge la rezultate bune.
Altceva? Comunicativ, sociabil, etc – in new media lumea trebuie sa te placa pe tine, ca persoana. Aici nu mai ai parte de relatii reci de business care te protejeaza. Asteapta-te sa se mai si infierbante un pic sangele celor cu care vorbesti, ca altfel inseamna ca esti ignorat, adica nu iti faci treaba bine. Si nici nu poti sa razi fortat pentru ca se simte asta imediat.
Jucarii online
Odata la 2 ani apare o noua jucarie pe net.
2004 – blogurile
2006 – twitter
2008 – facebook
2010 – foursquare
2012 – pinterest
Foursquare
Este o aplicatie pentru mobil, in special smartphone-uri de check in. Poti spune unde esti , in ce locatie te afli si vezi cine a mai fost acolo.
In 2010 a luat premul APP of the Year la T3 Gadget Awards.
Voi vorbi despre Pinterest care este jucaria mea in ultima vreme. In luna ianuarie in Romania a avut 22.000 de vizite, la nivel mondial in aceeasi perioada a avut aproximativ 1.4 milioane de vizite.
Este o platforma online de marketing si in ultima vreme vad ca toata lumea buna o foloseste. Avantaj fata de altele?
– Petreci mai mult timp pe ea decat pe facebook sau twitter
– Are trafic mult mai mare decat Google +, YouTube sau Linkedin impreuna
– Este separata de orice competitie, este emotional si aspirational
– Aici poti lansa produse noi
– Este un catalog online
– Are numai imagini, iar oamenii nu prea mai au rabdare sa citeasca texte. Poti urmari Pinterest in timp ce vorbesti la telefon. Imaginile capteaza atentia mult mai mult decat un text.
– 42% sunt intre 25-34 de ani si 28% intre 35- 44 ani, adica nu prea sunt copii, adolescenti. Este o jucarie pentru oameni maturi. 70%
Alte jucarii online:
– Digsby
– KeyPeople
– Yahoo Messenger
– Skipe
–
Oricum ar fi New Media este ceva suficient de nou incat sa iti capteze atentia tot timpul. Si acum si in viitor. Mereu apare ceva nou, mereu este ceva interesant si mereu ai ce face in acest domeniu. Lasa creativitatea sa curga si poti lucre in New Media la nesfarsit.
Cam atat am pregatit eu inainte de prezentare. Am vorbit mult mai mult din ce imi amintesc : )
Si…atept intrebarile