Ai venit , ne-ai povestit, am aflat, poate o sa mai vii, daca nu vii la prcafe meetings, poate vii la prcafe blog.
Ne-a placut, mai vrem, mai venim, mai discutam, nu ne-a fost suficient spatiul si timpul, mai vrem, mai vorbim, mai negociem, ne mai imprietenim.
Asta e ideea, de fapt, sa ne imprietenim si sa vorbim despre pr. Ce e nou in domeniu si cu ce se mananca.
Cine e, dom’le, piaru asta? Ce face el si ce e cu tam tam-ul asta ca ne trebuie pr? De ce ne trebuie un pr in companie, ce face el mai mult decat ce fac oamenii aia de la marketing si mai mult decat mine, sefu’?
De curand mi s-a intamplat sa mi se spuna ca ce fac eu toata ziua la calculator si ce e asa de mare lucru ca am avut 3500 de aparitii media intr-un an? Ca doar dam comunicate de presa, nu?
Si asta se intamplase intr-o zi in care dadusem 3 materiale diferite pentru televiziuni si scrisesem 4 articole diferite pentru 4 ziare.
Da, eu cred ca nu se mai poarta comunicatul de presa.
La fel cum am crezut acum 2 ani ca nu mai sunt utile conferintele de presa, alea degeaba, cu pachetele cu cadouri de mituit ziaristii. Inca se mai practica asta, e drept ca sunt multi ziaristi care vin la ele, dar de cate ori ti-au venit ziaristi importanti?
Pe mine nu ma mai multumeste o stiruca intr-un colt de ziar. Nu ma ajuta deloc sa am 10 aparitii de 700 semne in mijlocul a 10 ziare, dar ma ajuta enorm sa il am pe sefu’ invitat la Turcescu.
Astept pareri pro si contra comunicatului de presa
He he…Hai cu blogu…Sunt primul care iti posteaza un comentariu? Hai..da odata drumu la prajitura…ca iti astept blogu de ceva vreme… 🙂 Scrie…scrie… 🙂
Eu le consider utile, comunicatele. La fel de utile si justificate ca orice tactica de PR. In masura in care nu toata lumea are ceva de spus la Turcescu…sau la Cristoiu…dar totusi are ceva de spus. De ce nu un comunicat, inteligent compus, ce tine cont de ce stii tu ca intereseaza presa, de marjele in care ai sanse sa fii preluat? E ca o carte de vizita: iti spune cine?, ce?, cand?, unde? de ce?…mai departe…se poate infiripa o relatie… 🙂 Depinde doar daca ai ce oferi in relatie si daca ai gasit partenerul potrivit ( ca tot iti place tie sa scrii despre cuplu pe site-uri de doamne si domnisoare).
eu cred ca e util inca. mai ales ca instrument de comunicare corporate. e util dar nu mai e, de mult, suficient. iaca! 🙂
Eu cred ca se poarta comunicatele, pentru ca asa iti asiguri aparitii mai dese in presa, decat daca te duci la o emisiune din cand in cand. Si pentru ca nu toate subiectele sunt demne de a fi dezbatute in emisiune, tot batranul comunicat ramane de baza. Trebuie sa ne folosim de orice mijloc pe care il avem la indemana, nu cred ca exista instrumente de comunicare „moderne” si „demodate”. Ca sa ne atingem scopul, acela de a fi cat mai prezenti in spatiul public, trebuie sa folosim instrumentul care se potriveste cel mai bine subiectului nostru.
Daca o companie trimite comunicate doar pentru a se lauda cu cifrele de afaceri, oricum, stirea nu va aparea nici in emisiune, nici in presa scrisa. Si atunci trebuie sa te gandesti la alt instrument sau sa incerci sa cosmetizezi subiectul, sa-i dai o alta forma.
Comunicatele functioneaza, atata timp cat informatiile sunt de asa natura incat sa fie intr-adevar subiectul unui comunicat, dupa cum si o emisiune are rating mare daca subiectul dezbatut e de actualitate.
Comunicatul de presa are ca rol comunicarea cu media si transmiterea de informatii utile. Deci se mai poarta si se va mai purta mult timp pentru ca are sens. Ca in Romania (si nu numai) se preiau ca stiri din cauza unei confuzii foarte mari e o alta problema.
Comunicatul de presa are scopul de a trezi curiozitatea. De a-l face pe jurnalist sa sune si sa te intrebe mai pe larg de tot felul de probleme. De a te aduce in ziare si in tv cu aparitii valoroase. De a mentine atentia jurnalistilor cu privire la activitatea ta. De a-i construi „dosarul” cu organizatia ta asa cum vrei tu in functie de imaginea pe care vrei sa o generezi. Si tot asa.
Cu privire la conferintele de presa: depinde cine o organizeaza. Daca o organizatie semicunoscuta are o conferinta de presa in acelasi moment cu una mai cunoscuta sau mai importanta este evident ca VIP-urile se vor duce in alta parte. Sau daca unele organizatii au dat-o in bara cu diferite subiecte si teme plictisitoare este la fel de evident ca VIP-urile care sunt extrem de sensibile nu vor mai calca pe acolo.
Aurelian Horja
(continuare)