Romtelecom a sus?inut de-a lungul timpului realizarea a numeroase proiecte în diferite domenii, identifica\te de companie ca prioritare în procesul de dezvoltare a întregii societa?i române?ti: filantropie, sanatate, protec?ia mediului, sport, cultura, arta, patrimoniu na?ional, educa?ie.
Printre cele mai importante campanii de CSR desfasurate de Romtelecom in 2008 se numara „Internet sigur”, „Adopta un rau”, „Descopera o lume mai buna pentru tine” si campania „Antistres”.
Prin proiectul „Internet sigur”, Romtelecom a dorit sa ajute utilizatorii de internet sa constientizeze nu numai beneficiile, ci si riscurile existente in mediul online. In cadrul poiectului, Romtelecom si Asocia?ia pentru Protectia Consumatorilor din Romania au lansat site-ul www.internetsigur.ro, un instrument de lucru dedicat atat celor mici, cat si parintilor si educatorilor preocupati de securitatea tinerilor in lumea virtuala.
La sfarsitul anului, Romtelecom si Asociatia Telefonul Copilului au demarat campania de informare „Descopera o lume mai buna pentru tine!”, adresata in primul rand copiilor. Campania de informare este menita sa ii familiarizeze pe copii cu numarul unic european 116 111, oferit gratuit in reteaua Romtelecom, la care acestia pot suna daca au nevoie de ajutor. Telefonul Copilului face parte din strategia de CSR a Romtelecom de aprope 7 ani. Acesta a fost conceput pentru a acorda ajutor familiilor si copiilor aflati în situatii critice. Printr-un simplu telefon gratuit, pot obtine informatii si sfaturi, precum si sprijin material si financiar.
Proiectul “Adopta un rau”, initiat de Romtelecom in parteneriat cu Asociatia Salvati Dunarea si Delta si sustinut de Administratia Nationala a Apelor Romane, a tras un semnal de alarma asupra distrugerii naturii si a aratat ca numai printr-un efort comun in care sa fie implicati cat mai multi oameni se poate ajunge la solutii pentru comunitatile afectate. Proiectul a cuprins actiuni de ecologizare a raului Olt si de constientizare a nevoii de protectie a mediului inconjurator. Desfasurat in perioada 25 iulie – 7 septembrie, proiectul “Adopta un rau” a implicat peste 450 de voluntari care au adunat peste 25 tone deseuri si au curatat 25 km din malurile raului Olt, in judetele Covasna, Sibiu, Olt si Valcea.
In decembrie 2008, a fost lansata campania „Antistres”, menita sa le reaminteasca romanilor ca stresul poate fi gestionat. Sub sloganul „Stresu’ interzis”, o echipa de „destresori” a colindat Bucurestiul in luna decembrie si a incercat sa ofere cateva momente de relaxare trecatorilor grabiti si tensionati. Campania a avut si o componenta online, menita sa ii destreze in primul rand pe cei de la birou. Site-ul „www.antistresu.ro” le ofera acestora posibilitatea „sa-si verse nervii” pe un personaj verde si rau, care intruchipeaza stresul din viata noastra. „Stresu’” poate fi batut si chinuit in voie, ca o metoda de eliberare a tensiunii negative acumulate de-a lungul unei zile pline si anevoioase. Peste 20.000 de oameni au utilizat site-ul in aproximativ o luna de la lansarea site-ului.
In aprilie 2009 a fost lansata si campania „Economiseste pentru tine! Economiseste pentru maine!”. Aceasta propune o reconsiderare personala a felului in care ne raportam la utilizarea resurselor pe care adeseori le tratam ca inepuizabile, din neatentie, graba sau obisnuinta. Campania are si o componenta online, care ii vizeaza pe cei care doresc sa se informeze despre cum pot s? economiseasca si sa castige mai mult in acelasi timp. Site-ul www.economisestepentrutine.ro contine, printre altele, detalii despre campanie, informatii utile despre subiect in particular si despre protectia mediului in general.
Noi, Romtelecom, stim ca nu putem schimba singuri lumea, dar stim si ca fiecare pas conteaza si incercam sa contribuim cat de mult putem la aceasta schimbare in bine. Orice exemplu pozitiv care creeaza adepti inseamna de fapt speranta unui viitor mai bun. Este responsabilitatea noastra sa aducem aminte oamenilor ca fiecare este important, si ca implicandu-ne contribuim la acest viitor mai bun.