Cinci pasi catre echilibrul interior

 [facebook_ilike]

Da, imi place cafeaua. Imi plac diminetile alaturi de o cafea buna, Coldplay si laptopul deschis pe paginile mele preferate. In principal pe pagina mea de PRCafe. Poti da un like aici ca nu ma supar  : )

Anda Pacurar, psihoterapeut, ne invita sa constientizam care este efectul cafelei in viata noastra si cum ne poate aduce echilibrul interior.

     villeroyboch_newwave_caffeCafeaua este un produs care invita la socializare, stimuleaza simturile si ne ajuta sa ne facem ordine in minte, mai rapid. Toate aceste calitati favorizeaza demersul de cladire a echilibrului interior si reamintesc de necesitatea mentinerii contactului cu sine, cu cei din jur, cu mediul, cu simturile si cu sentimentele.”- Anda Pacurar, psihoterapeut.

Unul dintre cele mai dificile exercitii pentru un om este sa fie conectat cu el insusi, cu ceea ce simte, gandeste, cu senzatiile din corp si cu mediul inconjurator. Sa fie conectat cu prezentul si sa accepte ceea ce simte, gandeste, traieste. Sa se accepte neconditionat pe sine si sa-i accepte pe ceilalti. Traim o viata pe repede inainte, momentele de relaxare si distractiile le consumam compulsiv, mai mult pentru ca avem undeva in minte ideea de a echilibra responsabilitatea cu relaxarea. Si totusi, la final, cel mai frecvent sentiment resimtit este oboseala.

Starea de bine, echilibrul, sunt alcatuite din placerile, ritualurile de zi cu zi. Pentru a fi echilibrati e nevoie sa functionam in 5 sarcini ale vietii: 1524478_597390083648346_168519609_omunca, iubirea, prietenia, sinele si spiritualitatea – sensul pe care il dam vietii. Le bifam pe toate, dar cat de conectati suntem cu ceea ce facem? Anda Pacurar, psihoterapeut, a recomandat in cadrul evenimentului NESCAFE Coffee Talks, cinci pasi catre echilibrul interior:

 1.    Conectarea cu tine

Dimineata este cel mai bun moment: savurezi o cafea, un mic dejun, te bucuri de noul inceput, iti aranjezi in minte ziua.  Agenda zilei nu se face niciodata seara inainte de culcare pentru ca risti o insomnie. Totusi, dimineata este un gest util pentru ca va da predictibilitate zilei. Iar predictibilitatea ne confera o stare de confort.

 2.     Conectarea cu mediul

53708_602088666511821_491691690_oAdesea suntem atat de grabiti si preocupati de problemele nostre cotidiene, incat uitam sa ne bucuram de ce avem in jur. Momentele de conectare cu mediul, precum o scurta inviorare cu geamurile larg deschise, exercitii de respiratie, o plimbare fara casti in urechi sau rasaritul privit pe indelete, ne ajuta sa ne stimulam simturile, sa ne relaxam musculatura sa ne oxigenam, iar toate acestea au efect benefic asupra creierului.  Pe de o parte, un corp relaxat nu produce ganduri anxioase, iar pe de alta parte, expunerea la lumina stimuleaza producerea serotoninei, hormonul fericirii.

3.    Conectarea cu ceilalti

In fiecare zi, in fiecare saptamana intalnesti oameni. Cu cati dintre ei chiar vrei sa te intalnesti sau sa impartasesti lucruri2014-03-14 21.52.14? Pentru prietenie, pentru relatiile in general,  este necesar un efort constient. Iti propui sa relationezi, nu consumi relatiile pasagere aflate la indemana. Poti avea o zi din saptamana in care te vezi cu  o persoana draga sau mai multe. Prietenii nu sunt doar persoanele care sar la nevoie, sunt cei impreuna cu care te bucuri, incerci lucruri noi, construiesti amintiri.

4.    Conectarea cu sentimentele

Un mesaj, un gand, un moment impartasit cu o persoana fata de care ai sentimente pozitive. Avem nevoie de relatii pozitive, de oameni care ne sunt dragi sau pe care ii iubim si fiecare dintre noi a trait la un moment dat o astfel de relatie. Conectarea cu aceste persoane ne ajuta sa ne conectam cu sentimente pozitive care vor creste imunitatea psihica. Chiar daca nu ne putem proteja de unele probleme, putem sa ne dezvoltam aceasta imunitate, care ne ajuta atunci cand suntem in fata unor provocari. Ne ajuta, desigur, si sa stim ca avem pe cine sa ne bazam.

11778_493917097328979_132541153_n 5.    Conectarea cu simturile

Este important sa iti faci timp sa te bucuri de ceea ce gusti, mirosi, vezi, auzi, atingi. Creierul are nevoie sa fie stimulat pentru a produce senzatii in restul corpului. Stimularea pozitiva a simturilor poate fi un excelent intaritor al imunitatii psihice si un tratament accesibil si fara efecte secundare in stari de dezechilibru (anxietate, depresie, stres). Fiecare are mai dezvoltat unul dintre simturi. Gustul si mirosul sunt simturile la care cei mai multi sunt sensibili, iar stimularea lor produce efecte imediate in creier si acea gratificare imediata. Cafeaua, spre exemplu, e considerata un puternic stimulent pentru ca atinge si gustul si mirosul. Aroma este resimtita prin ambele simturi.

 

 

 

1 Comment

Leave a Reply